עריכת צוואה לאמא יחידנית

לאמא יחידנית יש אתגרים רבים שמלווים אותה בחיי היומיום ולפעמים גם לא מעט ביקורות, אפילו מהאנשים הקרובים לה. אחד מהאתגרים הגדולים ביותר הוא הדאגה לילד שהיא הביאה לעולם: מי יטפל בו אם חס וחלילה יקרה לה משהו?

 

אמנם, אין ולא יכולה להיות לך שליטה על כל דבר שיקרה ובכל זאת יש מספר דברים שאת יכולה לעשות כדי להעניק לעצמך ולילד שלך ודאות ובטחון.

נתחיל מהסוף (תרתי משמע)- עריכת צוואה

עריכת צוואה לאמא יחידנית תעניק לה ודאות ושקט נפשי וגם תיצור עתיד בטוח יותר לילד שלה.

הצוואה מאפשרת לך ליצור ודאות כלכלית עבור הילד שלך וזאת באמצעות יצירת מנגנונים שישמרו על הרכוש ועל הכסף שהילד שלך יירש וזאת על מנת להבטיח לו עתיד טוב ושקט מהבחינה הכלכלית.

באמצעות קביעה מראש אפשר גם למנוע בירוקרטיה רבה והגעה לבית המשפט על כל הוצאה כספית, דבר שיאפשר לילד שלך לגדול בנחת.

בנוסף, באמצעות הצוואה תוכלי לקבוע מי יהיה אותו אדם שיהיה אחראי לאותו כסף ורכוש, אדם שאת סומכת עליו בעיניים עצומות, שאת יודעת שלא ינצל את מצבו לרעה, שיידע לשמור על הכסף, שיודע להתנהל ולנהל כספים ובכך אפשר לילד שלך עתיד טוב. אגב, האדם שאת בוחרת שינהל את הרכוש והכסף עבור הילד שלך לא חייב להיות אותו אדם שיטפל בו וייקח אותו תחת חסותו.

דבר נוסף שיאפשר לך כאמא יחידנית לישון בשקט בלילה זה חתימה על מסמך הבעת רצון.

במסמך הזה את יכולה להביע את דעתך ורצונך ולכתוב איזה אדם את בוחרת שיטפל בילד שלך במקרה וחס וחלילה יקרה לך משהו ולא תוכלי לתפקד (כתוצאה מתאונה או מחלה), גם כאן האדם שאת בוחרת חייב להסכים והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך.

מסמך הבעת רצון מאפשר לך לפרט לפרטי פרטים את כל מה שאת רוצה שיקרה. את אופן הטיפול, את מקום הטיפול, את האנשים שאת רוצה שיטפלו בילד שלך. זה המקום לספר מי זה הילד שלך, מה הוא אוהב לאכול, לאיזה חוגים הוא הולך, לאיזה אנשים הוא מחובר, איזה אלרגיות יש לו, באיזו מסורת את רוצה שהוא יגדל ומהם הערכים שחשוב לך שינחילו לו.

דבר נוסף שיעזור לך להשקיט את נפשך הוא לערוך ייפוי כוח מתמשך.

באמצעות ייפוי כוח מתמשך, את יכולה להביע את רצונך ולכתוב איזה אדם את רוצה שיטפל בך, בגופך וברכושך אם לא תוכלי לטפל בעצמך (דבר שישפיע גם באופן עקיף על הטיפול בילד שלך), כמובן שנדרשת הסכמה של אותו אדם שבחרת.

במסמך הזה את יכולה להביע את דעתך ורצונך ולכתוב איזה אדם את בוחרת שיטפל בילד שלך במקרה וחס וחלילה יקרה לך משהו ולא תוכלי לתפקד (כתוצאה מתאונה או מחלה), גם כאן האדם שאת בוחרת חייב להסכים והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך.

אם את עדיין מתלבטת, לא בטוחה מה האפשרות הטובה ביותר עבורך ועבור ילדך

אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר טלפוני

054-4340041

מידע על הפקדת צוואה מאתר משרד המשפטים

שאלות נפוצות

כל אדם שהוא בגיר יכול לערוך צוואה. קטין, פסול דין ומי שאינו יכול להבחין בטיב הצוואה אינם יכולים לערוך צוואה וכל צוואה שערכו- תתבטל.

קיימים 4 סוגי צוואות.

צוואה בכתב יד – צוואה בכתב יד זו צוואה שאותה עורך המצווה בכתב ידו בלבד.

צוואה בעדים – צוואה בעדים זו צוואה שאותה עורך המצווה כשלצדו שני עדים. על עורך הצוואה להצהיר בפני העדים שזוהי צוואתו והעדים מאשרים זאת באמצעות חתימה על גבי הצוואה.

צוואה בפני רשות – צוואה ברשות זו צוואה בה המצווה אומר את דבריו בעל פה בפני שופט, בפני רשם בית המשפט או בפני הרשם לענייני ירושה. לחילופין, המצווה יכול להגיש מסמך שנכתב בכתב ידו לשופט, רשם בית משפט או לרשם לענייני ירושה.

צוואה בעל פה – צוואה בעל פה זו צוואה מיוחדת שנעשית על ידי המצווה “ברגעיו האחרונים”, כאשר המצווה מאמין שהוא נמצא מול פני המוות. במקרים אלה המצווה אומר בעל פה את צוואתו מול שני עדים לפחות. על העדים לכתוב את דברי המצווה כמה שיותר מהר ויפקידו את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה. צוואה בעל פה תתבטל אם חלף חודש מיום שנערכה והמצווה עדיין בחיים.

כן, צוואה ניתנת לביטול בדרך של השמדתה או באמצעות עריכת צוואה חדשה.

רצוי לשמור את הצוואה במקום בטוח בבית המצווה או בכספת. כמו כן, כדאי להודיע לפחות לאדם אחד על כך שהמצווה ערך צוואה.

לא, מי שזוכה על פי הצוואה ובעצם היורשים על פי הצוואה אינם יכולים לקחת חלק בעריכת הצוואה ואינם יכולים לשמש כעדים לצוואה. צוואה בה היורש משמש כעד תהיה מבוטלת.

כל אדם שהוא בגיר יכול לשמש עד לצוואה. קטינים ופסולי דין אינם יכולים להיות עדים לצוואה.

לאחר מות המצווה יש לגשת לרשם לענייני ירושה ולהגיש את הצוואה המקורית, בצירוף מילוי טפסים שונים ותשלום האגרה הנדרשת על פי החוק.

כן, המצווה יכול לקבוע מספר תנאים על מנת שהיורשים ירשו את רכושו. למשל, המצווה יכול לצוות שהיורש יזכה ברכוש בתנאי מסוים או רק לאחר שהיורש יעשה מעשה כלשהו (לדוגמה, ניתן לקבוע שהיורש יזכה לרכוש רק לאחר שיתחתן).

צוואה הדדית או צוואה משותפת היא צוואה אותה עורכים שני בני הזוג ביחד ובמקביל. הצוואות נעשות תוך כדי הסתמכות של בני הזוג האחד על השני.

ליטל אורלי - משרד עורכי דין בגני תקווה

צרו עמנו קשר בטלפון

מעוניינים לערוך צוואה?
הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם בהקדם