מסמך הבעת רצון

מסמך הבעת רצון

מסמך הבעת רצון מאפשר להורה (או לאדם אחר), שמשמש אפוטרופוס לילדו או לקרובו,
בין אם מדובר בקטין או בגיר, להעלות על הכתב את בקשתו למנות אדם אחר שישמש אפוטרופוס במקומו,
ביום שבו לא יוכל עוד לתפקד

בין אם אתם שני הורים שמטפלים בילדיכם הקטינים או בין אם את (או אתה) יחידנית כדאי לכם להכיר את מסמך הבעת הרצון.

מדובר במסמך שמאפשר להורים או לאפוטרופוס על פי הדין להעלות על הכתב את רצונו באשר למי הוא רוצה שייכנס לנעליו ויטפל בילדיו.

חשוב לשים לב לכך שלא מדובר במצב בו אותו הורה הלך לעולמו, אלא במקרה בו ההורה איבד את כשירותו בחייו מכל סיבה שהיא, תאונה, מחלה או כל סיבה אחרת.  

היתרון בעריכת המסמך הוא שהוא מאפשר לאפוטרופוס הנוכחי לתת הנחיות מאוד מדויקות לאופן הטיפול בילד והתאמת הטיפול לצורכי אותו ילד.

כאשר מדובר בילדים בעלי צרכים מיוחדים, קיימת חשיבות רבה להבעת רצונו של האפוטרופוס בדבר האדם האחר שראוי להחליפו גם מבחינת התאמתו לטפל בילד וגם מבחינת מתן הוראות מדויקות לאופן הטיפול.

במסמך הבעת הרצון, האפוטרופוס יכול לפרט לפרטי פרטים את אופן הטיפול באותו אדם, בין אם מדובר במבוגר ובין אם מדובר בילד בעל צרכים מיוחדים. ההורה שמשמש כאפוטרופוס הנוכחי ועורך את המסמך, יכול לתאר את סדר יומו של הילד, לפרט את התרופות שהוא נוטל ומתי, לציין אם סובל מאלרגיות ומה בכלל הילד אוהב לעשות ובכך לתת הנחיות מאוד מדויקות לאדם שייכנס בנעליו.

מסמך הבעת רצון מעניק להורים שקט נפשי ובטחון לכך שהילד שלהם יזכה לטיפול הולם, מצד אדם שהם סומכים עליו.

בנוסף, האדם אותו ההורים מבקשים למנות חייב להסכים להחליף אותם בתפקידם, כך שהוא לא יהיה מופתע והמינוי לא ייפול עליו “כרעם ביום בהיר”, הוא יודע מראש, מסכים מראש וברוב המקרים גם יכיר את הילד (או הבגיר) ויטפל בו בצורה הכי טובה שהוא יכול.

מסמך הבעת רצון יכול להיערך רק על ידי עו”ד שעבר הכשרה של האפוטרופוס הכללי שהכשירה אותו לערוך את המסמך.

 

עוד על מסמך הבעת רצון מתוך אתר משרד המשפטים

ליטל אורלי - משרד עורכי דין בגני תקווה

צרו עמנו קשר בטלפון

לקביעת פגישה ולייעוץ
הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם בהקדם